Artikelen geschreven door Maarten Hafkamp

Chris Woerts voor Feyenoord stadion De Kuip

‘Pas als je een activeringsbudget toevoegt aan je sponsoring begint het echt’

Nu het EK voetbal 2024 in Duitsland zijn apotheose beleeft en eind juli de Olympische Spelen aftrapt gaan we in gesprek met sportmarketeer Chris Woerts. Over sport als ‘het laatste verbindende element’ in de maatschappij en de do’s en dont’s in sportsponsoring.

Sportevenementen | 8-7-2024

Swantje Brennecke_online

'Je moet voldoende volume hebben op de plek waar je livecommunicatie wil meten’

Is livecommunicatie meetbaar en is het misschien een idee om aan te haken bij het net geïntroduceerde vernieuwde buitenreclameonderzoek, BRO Next? Publique legt het voor aan Swantje Brennecke, die als directeur ‘JIC BRO’ het onderzoek leidt.

Denktank Media | 8-7-2024

Ton Schoonderbeek

‘Brede vertegenwoordiging vanuit de markt cruciaal voor meten livecommunicatie’

Is live communicatie meetbaar? En hoe zou dat eruit moeten zien? Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) meet en rapporteert nu het gezamenlijke bereik van televisie, radio, print en online. Past livecommunicatie daar ook in? Directeur Ton Schoonderbeek spreekt van een intensief traject om dat te bewerkstelligen.

| 31-10-2023

Folkert Langeveld - Sander Bots - Michael Willems

‘In een tijd van versnipperd mediabudget is livecommunicatie altijd een overweging’

Wat is de mediawaarde van livecommunicatie en nemen mediabureaus events en activaties mee in hun advisering naar klanten? Drie grote mediabureaus EssenceMediaCom, dentsu Benelux en Mediaplus Nederland reageren. ‘We zien dat grote adverteerders steeds meer budget alloceren op activatie.’

Beurzen, Festivals, Company events | 26-9-2023

Pagina 1 van 1