Artikelen geschreven door Maarten Hafkamp

Mirtra van Raalten - Directeur Sail

‘We gebruiken SAIL om duurzaamheidsinnovaties te testen’

Nadat er in 2020 een streep door het event ging, keert SAIL volgend jaar terug in Amsterdam met een jubileumeditie. Van 20 tot en met 24 augustus 2025 kunnen naar schatting zo’n 2,3 miljoen bezoekers zich weer vergapen aan de Tall Ships. Maar het draait vooral om verbroedering en SAIL gaat thema’s als duurzaamheid ook niet uit de weg, zegt algemeen directeur Mitra van Raalten.

Festivals | 9-12-2024

Actie Geen hogere BTW

‘De voorgenomen btw-verhoging heeft veel verborgen impact voor de evenementensector’

De evenementensector wordt straks mogelijk fors geraakt door de kabinetsplannen om het btw-tarief op cultuur, boeken en sport te verhogen van 9 naar 21 procent. Maar waar de ene partij er niets van lijkt te gaan voelen, is voor andere spelers de impact groot.

| 11-10-2024

Chris Woerts voor Feyenoord stadion De Kuip

‘Pas als je een activeringsbudget toevoegt aan je sponsoring begint het echt’

Nu het EK voetbal 2024 in Duitsland zijn apotheose beleeft en eind juli de Olympische Spelen aftrapt gaan we in gesprek met sportmarketeer Chris Woerts. Over sport als ‘het laatste verbindende element’ in de maatschappij en de do’s en dont’s in sportsponsoring.

Sportevenementen | 8-7-2024

Swantje Brennecke_online

'Je moet voldoende volume hebben op de plek waar je livecommunicatie wil meten’

Is livecommunicatie meetbaar en is het misschien een idee om aan te haken bij het net geïntroduceerde vernieuwde buitenreclameonderzoek, BRO Next? Publique legt het voor aan Swantje Brennecke, die als directeur ‘JIC BRO’ het onderzoek leidt.

Denktank Media | 8-7-2024

Ton Schoonderbeek

‘Brede vertegenwoordiging vanuit de markt cruciaal voor meten livecommunicatie’

Is live communicatie meetbaar? En hoe zou dat eruit moeten zien? Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) meet en rapporteert nu het gezamenlijke bereik van televisie, radio, print en online. Past livecommunicatie daar ook in? Directeur Ton Schoonderbeek spreekt van een intensief traject om dat te bewerkstelligen.

| 31-10-2023

Folkert Langeveld - Sander Bots - Michael Willems

‘In een tijd van versnipperd mediabudget is livecommunicatie altijd een overweging’

Wat is de mediawaarde van livecommunicatie en nemen mediabureaus events en activaties mee in hun advisering naar klanten? Drie grote mediabureaus EssenceMediaCom, dentsu Benelux en Mediaplus Nederland reageren. ‘We zien dat grote adverteerders steeds meer budget alloceren op activatie.’

Beurzen, Festivals, Company events | 26-9-2023

Pagina 1 van 1